Diákigazolvány

ADIÁKIGAZOLVÁNY-IGÉNYLÉSSEL   ÉS AZOK ÁTVÉTELÉVEL
KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK

 

1. A tanuló (14 év alatt szülővel együtt) az okmányirodában díjmentesen NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) azonosítót igényel elektronikus fénykép(és aláírás) rögzítésével. Ehhez szükséges dokumentumok:

a.    személyi igazolvány/születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya, vagy

b.   egyéb érvényes személyazonosító okmány (útlevél) és lakcímkártya

A tanulónak a NEK adatlapot meg kell őriznie, amit később további igényléshez is fel tud használni. Elvesztése esetén másolat, vagy új NEK adatlap kérhetődíjmentesen az okmányirodákban.A diákigazolvány igénylése az iskolában történik, itt szükséges bemutatni ezt az adatlapot vagy kérjük beszkennelve elküldeni a szabadhegyi.iskola@kabelnet.hucímre.

2. A személyes és lakcímadatokat a tanuló igazolványáról ellenőrizzük.

3. A tanuló KIR átjelentése és az igénylés elektronikus elküldése után a diákigazolvány megérkezéséig kérésre Igazolás nyomtatható, ami a diákigazolványt helyettesíti. Ez 60 napig érvényes, és meghosszabbítható.

4. A diákigazolványokat a kért (állandó vagy tartózkodási) lakcímre postázzák.

5. Az igénylés folyamatát a https://igenyles.diakigazolvany.hu/főoldalán nyomon lehet követni a tanuló oktatási azonosítójának megadásával.

 

További információ:
http://www.diakigazolvany.hu/iskolaknak/kozneveleshttp://www.diakigazolvany.hu/iskolaknak/kozneveles/igenyles/elektronikus_igenyles_folyamata

2013. október 1. napjától a diákigazolványok gyártója a jogosult lakcímén át nem vett küldeményeket a borítékon szereplő, címzés szerinti Főokmányirodába kézbesíti, és a jogosult ott tudja azt átvenni.

A lakcímre történőkézbesítés után a küldemény 10 napot tölt a helyi postahivatalban, utána kerül az okmányirodába.

A sikertelen kézbesítés után mintegy 15-20 nappal kereshetők a küldemények az okmányirodákban, és a beérkezéstől számított egy évig vehetők ott át.

A fenti módosítás nem érinti a "külföldi cím" feliratot tartalmazó igazolványok kipostázását, melyek továbbra is a fényképfelvételezés helye szerinti okmányirodába érkeznek. A „lakcím nélküli" (település szintűlakcímmel rendelkező) jogosultak igazolványait a Hivatal az intézménybe postázza ki, de a későbbiekben ezen igazolványok is a fényképfelvételezés helye szerinti okmányirodába kerülnek kézbesítésre.

Az okmányirodák címe, elérhetősége és nyitva tartása megtalálhatóa Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának honlapján az Okmányiroda keresőben.

 

A diákigazolvány-igénylések feldolgozásának követésére, a beérkezéstől a kipostázásig továbbra is a https://igenyles.diakigazolvany.hu webes felület "Igénylés nyomkövető" menüpontjában az oktatási azonosítószám megadásával van lehetőség.

 

Amennyiben a nyomkövetőben az igénylés státusza "sikeres diákigazolvány igénylés", és a postázási dátum 15-20 napnál régebbi, akkor a diákigazolvány kereshetőaz illetékes Főokmányirodában.

 

Itt vagy: Home Iskola Titkárság Diákigazolvány
Find us on Facebook